nedelja, 5. avgust 2018

Izdelava 3 delnega kompostnega zaboja

S tem 3 delnim kompostnim zabojem boste uspešno vroče kompostirali, medtem, ko en zaboj zori, se drugi polni. 

Stari kompost je po 10 letih razpadel, lesene stebričke so mikroorganizmi dobesedno pojedli, zato sem naredil novega, verzijo 2.0.


Postavil sem temelj, cev premera 10 centimetrov, v njo sem dal sidro, vse skupaj zabetoniral s suhim betonom in privijačil leseni stebriček. To sem naredil, da ko bodo naslednjič stebrički tako pojedeni, jih bom samo zamenjal, in ne bo potrebno na novo kopat lukenj (sp. slika).



Ko postavite vseh 8, pustite dva dni da se dobro posušijo. Nato začnite privijati še deske. Uporabil sem običajne deske debeline 24mm, in vijake za iverne plošče (4,5x50mm) z navojem po celotnem steblu. Stebričke in deske sem od zunaj pobarval z barvo na vodni osnovi.


Med deskami pustiš malo prostora, da se lahko širijo in krčijo, ter da se hitro posušijo po dežju.


Vrata so po želji, lahko pustite brez vrat. V tem srednjem prostoru hraniš slamo, pokrivni material za kompost. Na vrhu sem privil desko, da je vse skupaj bolj stabilno in seveda preprosto streho, pokrito z bitumensko skodlo.


Tako zgleda na koncu. Sedaj še nekaj stvari na katere morate biti pozorni.


Na notranji strani kompostnega zaboja sem privil še deski, ki bosta držali prednje deske, ki jih bom dajal na prvo stran zaboja, ko se bo le ta polnil. Razdalja med lesenim stebričkom in desko naj bo 5mm večja od debeline prednjih deske.


Za večjo stabilnost komposta, ker samo spredaj ni z ničem pritrjen, daste deske v višini beder, tako se boste lahko še naslonili pri polnjenju. 
Pazite, da bo razdalja med lesenimi stebrički enaka na vrhu. Če imata vrata pazite na dolžino deske, samo do polovice lesenega stebrička, drugače ne boste mogli odpreti vrat.
Zmerite dvakrat, privijte enkrat! Enako naredite še na drugem kompostnem zaboju.


Isto naredi še na sredini, med obema kompostnima zabojema, na vrhu, tako bo celotno kompostišče bolj stabilno. Tudi tukaj pazite na razdaljo med lesenima stebričkoma, še posebej, če boste delali vrata!


Po želji, lahko lesene stebričke in deske ob njih, lahko pokrijete z koški bitumenske skodle, da ih zaščite pred dežjem.


Muca Mika je takoj preverila ali je prostor za slama dobro narejen, in tudi skobec je pustil vizitko.

Ni komentarjev:

Objavite komentar